Alla inlägg under december 2007

Av Filth - 20 december 2007 19:40

På väg hem från jobbet idag i dem milslånga köerna såg jag en bil stå vid en liten ficka med varningsblinkers på... tänkte stanna till o kolla men körde av någon anledning förbi.

Bestämde mig precis när jag passerat att jag skulle kolla läget så jag svängde in på nästa infart som var ett par hundra meter längre fram.

Tog beslutet att köra tillbaka o se om dem behövde hjälp, fick tränga mig ut genom köerna o köra den korta biten tillbaka o sen tränga mig genom köerna igen för att komma dit.


Körde ner rutan o frågade dem två kvinnorna som stod där om behövde hjälp, jag tack gärna sa dem med brytning.

Vi har fått punktering!

Parkerade bilen kollade in deras domkraft en snabbis innan jag beslöt mig för att ta fram min egen tillsammans med mitt fälgkors.

10min senare var vi alla på väg igen.


Dem tackade så hemskt mycket o hoppades verkligen att Tomten skulle vara givmild mot mig iår.

Fick ett mjukt paket o begav mig därifrån.


När jag körde hem började jag reflektera över hur många bilar som passerat där innan jag kom och hur många som passerade under tiden jag var där...

 Tänk att ingen annan hade stannat innan och erbjudit sin hjälp, det tog ju bara 10minuter för mig att fixa det.


Kändes bra att kunna hjälpa nån annan!


Om bara jag kunde få den hjälpen i kampen om min dotter...

Har inte fått prata med henne på över en vecka nu, för att jag ifrågasatte hennes mamma när hon spottade ur sig att hon skulle söka egen vårdnad.

Anledningarna existerande knappt och hon blev bara förbannad...


Imorgon väntar jag hit min underbara T, vi ska ge oss iväg norrut tillsammans på lördag för att fira jul. 


Har uppdaterat bloggen dåligt på sistone men det återspeglar nog mitt liv då jag har fått en ny tjänst på jobbet...

från 1dec jobbar jag som TF Platschef, hade varit roligt om jag hade fått lön för jobbet också.


Fick precis hem min lönespec idag, 14dagar semester utbetalt på den här lönen för att dem inte lyckats fixa det tidigare resulterade i att jag fick ut mindre pengar än vad jag får en normal månad... JIPPI! 

Ovido - Quiz & Flashcards